Yogyakarta - Reisverslag uit Demangan Baru, Indonesië van Henk en Renate - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Demangan Baru, Indonesië van Henk en Renate - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Henk en Renate

03 April 2015 | Indonesië, Demangan Baru

Hoi!

Wij zijn ondertussen alweer behoorlijk wat indrukken rijker...

Vanaf Bogor zijn we naar Bandung gereisd met de bus. Het bleek een plaats te zijn waar weinig te doen is in de stad zelf (buiten de stad wel, maar dat willen we nu niet) dus we zijn vlot weer verder gereisd per trein naar Yogyakarta. Deze stad voelt goed!

Een drukte van belang, becaks (fietstaxi's), een mooier straatbeeld -maar nog wel steeds dat typische rommelige Javaanse, de ontzettend grote overdekte markt waar we zomaar een rondleiding kregen van een Javaan, vriendelijke mensen... We nemen alles in ons op en genieten ervan!

Natuurlijk hebben we ook het Kraton (paleis van de Sultan) bezocht, zijn we batiks wezen kijken zonder ons op te laten lichten :-) en hebben we door de Malioborostreet en Gang 1 en 2 van Sosro (een beetje het Khao San Road van Yogya) gelopen.

We zijn naar de Borobodur geweest, dit is het grootste boeddhistische heiligdom ter wereld. Bijzonder! Als tegenhanger hebben we de Prambanan tempels bezocht, dit is het grootste Hindoe tempelcomplex van heel Indonesië. Bizar, ze zijn een deel van de tempels aan het renoveren, ik ben benieuwd hoe ze van al die stukken steen weer een tempel maken.

We beleven van alles, reizen hier op Java lange afstanden, eten veel rijst of nasi, genieten volop. Nog een paar dagen op Java met wat prachtige dingen en een leuke stad (Malang) voor de boeg, en daarna door naar Bali, waar we misschien wat meer aan de relax-kant van onze reis toekomen, maar ook veel zullen gaan zien.

Tot het volgende verslag!

Renate & Henk

Ps: weinig foto's... We kunnen alleen foto's via mijn telefoon bij dit verslag plaatsen en daar maak ik er niet zoveel op. En we hebben nog geen zin om lang in internetcafe's te gaan zitten om de foto's te uploaden...

• 03 April 2015 - 16:55

Sjaak En Gerrie:

Heel indrukwekkend allemaal, en dan volgen we jullie alleen nog maar. Kun je nagaan hoe het moet zijn als je er daadwerkelijk zelf bent. Die foto's zien we later wel. Hebben we dan ook nog iets om over na te kletsen. Geniet er daar maar van met z'n tweetjes, en neem zeker de tijd om te relaxen.

Groeten uit Teuge.

• 03 April 2015 - 17:04

Ricky,:

Fijn om te horen, dat jullie genieten.....blijven doen.

Geniet verder en vergeet niet om de foto's te maken......graag ook met telefoon
    groetjes Ricky

• 04 April 2015 - 18:13

Gé:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen!
    Geniet ervan!

• 05 April 2015 - 18:01

Maaike :

Bijzonder hoor! Lekker blijven genieten!
    Ennuh.... Fijne Pasen!

• 08 April 2015 - 19:55

Ricky:

Mooie foto's hoor!!! en geniet maar verder.